Parkury

(Autor parkuru a popisku MK)

Tento parkur je postaven na rozlišování: kladiny, tunelu, áčka a houpačky, také je tam velká zápletka v zahnutém tunelu. Náběh na slalom je ideální pro psa, který má samostatné náběhy a umí slalom samostatně. Pasti jsou právě při rozlišování, ale myslím, že když psa dobře pohlídáte dá se to zaběhnout správně celé. Někdy může být problém poslat psa správně do tunelu ( asi hlavně do díry 11.) jsou zde také pasáže, kde je dobré mít psa naučené na různé stranové povely či CIK a CAP. Určitě stojí za to si tento parkur zaběhnout a my to určitě uděláme.

 

Sekvence zaměřené na vedení přes překážku a stůl

(Autor parkuru a popisku LB)

Parkur je zaměřen na vedení přes překážku a nácvik stolu, 1.sekvence (bílá čísla) má poměrně jednoduché řešení překážky stůl. Pes na druhé překážce ještě není tolik rozběhnutý. V případě startu z odložení se psovod může postavit přímo za stůl a překonání této překážky tak pejskovi co nejvíve usnadnit. Překonání překážek 3 a 4 by psovod měl zvládnout bez překročení linie těchto překážek tak, že vede přes prostřední překážku. Mezi 4 a 5 je možné provést buď FC, BC nebo RC. Překážky 6 a 7 by měly být vedeny opět přes prostřední překážku s nataženou rukou, aby pejska nelákalo předčasně skočit nesprávnou překážku. Sekvence 8-12 by už neměla činit větší potíže.

2. sekvence (černá) obsahuje poměrně jednoduchou pasáž 1-5, na překážce 6 je potřeba pejska stáhnout nejlépe falešnou otočkou a zacouváním udělat prostor k přeskočení překážky 7, pokud své pohyby dobře nesladíte, můžete mít problém se shozenou laťkou. Za překážkou 9 je třeba opět udělat otočku. Překážky 10 a 11 by měly být opět vedeny přes prostřední překážku. Řešení stolu je zde o trochu obtížnější, než v předchozím případě, poté už následuje rozběhnutí do cíle.

Další dvě sekvence na stejném parkuru pro ty, kteří neradi přestavují již postavený parkur . Sekvence 3 (bílá) má začátek 1-4 úplně stejný jako první sekvece, poté však následuje překážka 5 a ne zcela jednoduchý přímý náběh do slalomu. Techničtější sekvence 7-9 by neměla činit větší obtíže. Následuje rovinka, která prověří, do jaké míry máte zvládnutý stůl.

Poslední sekvence má poměrně jednoduchý začátek 1-5, stažení na překážku 6 by nemělo být problémem. Za překážkou 8 je vhodné udělat některou z výměn. Překážky 9-11 by měly být vedeny po jedné straně bez zbytečných otoček. Tuto sekvenci je dobré mít zvládnutou, protože patří u rozhodčích mezi velmi oblíbené. Dále následuje tunel a co nejtěsnější stažení okolo bočnice překážky 13. Pak už jen proběhnout tunel, ubrzdit stůl, poslední překážka a pochvala. Pokud chcete vidět video tohoto parkuru a ještě řadu dalších klikněte zde.

 

 

 

Parkur na využití absolutního top spinu (ketschker) v praxi.

(Autor parkuru a popisku LB)

Tento parkur představuje užití nepříliš známé otočky - absolutního top spinu. Pochopitelně si jej můžete zaběhnout i pomocí běžnějších výměn a porovnat je s absolutním top spinem. V místech, kde je na obrázku napsáno ATS, ho můžete použít. Odstartujte a přes překážku 3 psa přivolejte a zůstaňte k němu čelem, zacouvejte k bočnici překážky 4 a upažte levou rukou a vydejte povel pro ATS. Pes za vašimi zády překoná překážku 4 a přeběhne vám na druhou ruku, na překážce číslo 6 udělejte otočku na čelo a stahujte psa k sobě a zacouvejte do mezery mezi překážky 7 a 8, přitom upažte pravou ruku a povelem hop, poté zůstaňte stát, vydejte povel pro ATS a upažde zády k psovi levou rukou. Poslední ATS můžete použít po překážce 13. Na tuto výměnu je třeba se nachystat už při překonávání překážky 12, psa přivolávejte na překážku 13 a přitom se postavte do mezery mezi překážky 13 a 14 čelem k tunelu. Při překonávání překážky 13 upažte levou rukou, následuje povel pro ATS, upažení pravou rukou zády k psovi a vyběhnutí na poslední dvě překážky. Pokud chcete vidět video tohoto parkuru a ještě řadu dalších klikněte zde.

 

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode